5.11.2012 г.

Обучение на нови служители


 Качеството и разнообразието на обучението на служителите, което предоставяте е от ключово значение за мотивацията им.
 Каквато и да е вашата причина за провеждане на това обучение, служителите трябва получат една цялостна и последователна програма за квалификация. Ако хората ви са мотивирани, те ще дадат всичко от себе си.  Ще искат да се докажат и развият като специалисти в областта, което ще донесе сигурен успех на вашата фирма. Трябва да осигурявате квалификационни курсове, както на новопостъпилите работници, така и на тези, които имат дългогодишен стаж при вас.

 Колкото повече предварителни познания придобие новия сътрудник, толкова по – добре ще се справя с възложените му задачи. Все пак, когато един човек постъпва в другите отдели, както и новия сътрудник да разбере собственото си въздействие върху организацията. Най- добре за вас като работодател, е процеса на наемане да започне с помощта на една програма за обучение, която да действа като градивен елемент за набиране на практически и технически умения, необходими за въвеждането на  новия колега в работата.

 Ако вашите нужди налагат наемането на няколко служителя на веднъж, може да ползвате онлайн обучение или да ползвате старите методи, така както е написано в дебелите книги. Трябва да сте подготвени най – малкото с хартиени темплейти, с помощта на които може да се проведе обучение на новопостъпили служители. Но все пак живеем в 21 век и за предпочитане е да се наблегне на онлайн обучението. За него не се изискват кой знае колко вложения. Достатъчни са една мултимедия и компютър, както и помощта на Google и човек, който има дар слово, за да се проведе обучението на високо ниво.

Когато имате само един новоназначен работник може да използвате комплексно обучение.

1. Вашият нов служител вече е на работа. Опитайте се да го предразположите максимално. Нека той навлезе в една приятелска атмосфера. Да знае, че винаги ще има хора, които ще му подадат ръка в труден момент. Поздравете новия колега със скорошното назначаване. Бъдете убедителни и му кажете, че избора е бил труден, но ползотворен. Споделете, че вие като работодател му имате голямо доверие и имате големи надежди за неговото бъдещо развитие.

2. Следващата стъпка е да запознаете колегата със задачите за които ще отговаря. Вмъкнете какви са целите на фирмата, както и това че всички служители допринасят за развитието на компанията.

3. Покажете работното място. Нека то е приветливо и удобно. В никакъв случай не поставяйте колегата в неудобната ситуация да няма къде да работи, защото това ще го демотивира. Постарайте се работното място да е окомплектовано преди човека да дойде на работа.



4. Най – добрият начин да навлезе в работата, е да го прикрепите към ваш служител, който има необходимите знания и опит.

5. Покажете къде са необходимите за работа неща, като достъп до сървър, документи и др.Разведете колегата из всички помещения. Бъдете дружелюбни и направете така, че той да се чувства като у дома си.

6. Запознайте го с колегите.

7. След въвеждащото обучение, му поставете конкретни задачи. Както знаете приемането на голям обем информация за кратък срок, води до дезориентация и изтощение.

8.  Когато новия служител има нужда от помощ, бъдете готови да му съдействате.

  Грижете за самочувствието на вашия персонал. По този начин ще изградите голямо доверие във вашите работници. А те от своя страна ще ви се отблагодарят със лоялност и ефективност. Нека те да са мотивирани и да развият потенциала си на сто процента. Само така вашата фирма ще успее да се издигне в очите на клиентите и да е конкурентно способна на пазара, който и без това е свит и допуска до върха само най-добрите.