5.11.2012 г.

Възможни проблеми при наемането на персонал


За да намалите възможните проблеми при подбора на персонал, трябва да  използвате т.нар. „интегриран подход”. Това означава, че трябва да разработите система от методи за набиране на кадри.
 В тази статия ще ви дам няколко съвета, за това как да избегнете усложненията при подбор на бъдещи кандидати за вашите вакантни места, като си разработите стройна система за това.

1. Обяви за работа, които са атрактивни и интересни;
2. Интервюто трябва да е  професионално проведено;
3. Консултации, свързани с подбор, мотивация и кариерното планиране на фирмените сътрудници;
4. Техники за подбор;

  Други неща, които биха могли да окажат пагубно влияние са:
 1. Външния фактор.
- Увеличаване на мобилността на персонала поради глобализацията на бизнес средата.   
- Множествени канали за снабдяване на кандидати, поради недостиг на таланти.  
- Увеличаването на обема на приложения, поради икономическия спад.

2. Сложността на данните
- Входящи приложения в различни формати, като например поща, факс, електронна поща и различни формати за работа на борда.
- Тромаво подаване и извличане поради несъвместим източник на информация.

3. Неспособност да се филтрира
- Скрининг, който отнема време на потребителя при преглед на автобиографии и други документи.
Въпреки, че може да имате твърде много кандидати за позицията, това може да се брои като недостатък. Вие ще си загубите времето с провеждане на интервю с неподходящите. За да избегнете този проблем помислете за това да опишете максимално точно изискванията към позицията. Използвайте подходящия скрининг, за да се намали броят на неподходящи кандидати.

4. Точни данни
- Лоша технология за филтриране, която  не осигурява конкретна информация.
- Загуба на значително количество време за интервюиране на неквалифицирани кандидати.

 5. База данни
- Не централизирана база данни за съхраняване и извличане на информация.
- Липса на инструмент за извличане на данни, за да се намерят  кандидати от минали наемания.


  
- Обмен на ресурси. Кандидати, които не са подходящи за едно дъщерно дружество, могат  да бъде идеални за друго.

6.  Работа в екип
- Липсата на сътрудничество между колеги в рамките екипа за наемане.

7. Интервю
 Когато назначавате кандидати, най-съществените неща се изясняват при интервюто. Недостатъкът тук е, че заради професионализъм, който не е достатъчен или под влиянието на симпатия или антипатия може да изберете неправилния кандидат.

Можете да използвате структурираното интервю за да намалите вероятността от грешки. Постарайте се обстановката да е приветлива и по възможност помещението да е звукоизолирано. Нека кандидатът за позицията да представи своята теза, помислите дали той отговаря на изискванията за позицията. Ако не сте мениджъра на фирмата, направете интервюта на няколко кандидати и изгответе списък с най – подходящи, след което се консултирайте с вашия шеф. Нека вашия бъдещ служител е този, който най- добре се вписва на профила на позицията.