5.11.2012 г.

Стратегията за задържане на персонала


 Подборът и задържането на вашия персонал е от ключово значение за успеха на бизнеса. Талантливите хора, които продължават да развиват умения са вашия най - важен ресурс за създаване на условия финансова стабилност и най – необходимото на една компания – доволни клиенти.

 За да успеете да задържите своите служители, трябва да разработите план за мотивацията им. Наблегнете на тези, които имат висок потенциал за растеж и усъвършенстване. И от самото начало, наемете правилните хора. Зачитайте тяхното мнение и, ако можете се вслушвайте в съветите им. Уверявам ви, че тези насоки, ще ви бъдат от полза.
В следващите редове, ще ви представя няколко съвета за справяне с този проблем.
1. Когато наемате служители, трябва да можете да определите още в самото начало, кой от тях имат мотивация и умения да защитават вашите интереси. Нека те бъдат вдъхновени още от първия ден. Това е първата стъпка за тяхното задържане.
2. Стимулирайте вашия персонал с една добра заплата, както и бонуси, зависещи от тяхната реализация и изпълнението на поставените задачи.
3. Когато са свършили добре своята работа, похвалете ги. Понякога една мила дума или едно „потупване по рамото”, могат да направят чудеса. Това няма да ви коства никакви разходи, а служителите ви ще го приемат, като един жест на внимание, който ще ги мотивира допълнително.
4. Давайте непарични награди, като например програми за добре свършена работа. Можете да ги стимулирате с еднодневни екскурзии през уикенда, карти за транспорт, ваучери и т.н.
5. Осигурете гъвкаво работно време.
6. Когато раздавате бонуси на всички служители, направете така че да няма различие в стойността. Защото хората се питат един друг какво са получили и ако сумите на всеки са различни, тогава започват да си задават въпроса защо всички работят еднакво и целеустремено, а възнаграждението е различно. Това определено ще ги демотивира.
7. Възлагайте работа на всички, а не само на определени хора, защото колкото и добри специалисти да са те, в един момент ще откажат да носят толкова големи отговорности и правят всичко сами. Силите им ще се изчерпат и едва ли ще ви бъдат полезни.
8. Уважавайте личния живот на вашите работници. Не се мръщете, ако на някой му се наложи да закъснее или да си тръгне по – рано, както и ползването на болнични и отпуски. Не лишавайте хората от пълния размер на отпуск, определен в Кодекса на труда.. Разбира се следете дали служителите не прекаляват с отсъствията.



9. Осигурявайте необходимите обучения. Те ще са от полза, както за вас като работодател, така и за работника, защото той ще бъде в по – добра кондиция и ще може да поеме повече отговорности и задачи.

 В същото време, трябва да погледнете и към изоставащия персонал. Определете дали имате конкретни и ясни изисквания, така че този човек да знае какво очаквате от него. Поставете конкретни задачи и очаквайте изпълнението им. Поощрявайте го наравно с другите. Дайте му шанс да бъде доволен от работата си. С течение на времето, този работник ще се социализира и ще ви бъде от полза.

 В заключение мога да кажа, че силната мотивация на хората ще ги задължи дълго на позицията, която заемат. Няма да се озовете в неловкото положение, че вашият най – добър служител напуска, за да търси нови предизвикателства. Финансовата стабилност и паричните облаги са един от най- важните фактори за мотивацията на вашите работници. Бъдете човешко същество, дружелюбно настроено към всички около вас и ще усетите как пред вас ще се отворят вратите на благополучието и просперитета.