В тази статия ще
систематизирам видовете обучения и как работодателите да ги организират. Всички
те могат да се направят, както на работното място, така и извън него. Моят
съвет е средата да е по-спокойна, защото по този начин работниците ще могат да
осмислят наученото и да са ви от по – голяма полза.
Търговски обучения
Търговските курсове
може да бъдат източник за доставка на най-новата информация, настоящите
тенденции, умения и техники. Тези нови умения могат да бъдат върнати и
използвани в рамките на компанията.
Винаги наемайте за
лектори експерти в своята област, които ще проведат обучението на високо ниво,
което ще доведе до повишаване на стандарта на вашите служители.
Изпращането на
служител на курса може да помогне, той да се чувства по-ценен, защото е получил
качествено обучение. Този метод може да се отнася до най – различни отрасли на
икономиката, като строителни материали, маркетингови и PR дейности, търговия и
др.. На пазара се предлагат различни видове курсове и вие като работодател
трябва да сте наясно какво точно ви трябва, за да имате по –квалифицирани
служители.
Примерни търговски
обучения са:
- Психология на успеха;
- Покупка ;
- Продажба;
- Търговско посещение;
- Контакт с нови клиенти;
- Дистрибуция и много други
В общи линии това са
обучения, които са свързани с търговията и нейните разновидности, както и с
отношенията между купувач и продавач. След завършването им, вашите работници ще
имат знания за това как наистина да реализират продажби. Как да откриват да откриват качествени клиенти?
Как да проведат презентация, която да доведе до бъдеща сделка? Как да бъде
защитена цената? Как да накарат клиентите да пазаруват само от вас?
Мотивационни
обучения
Чрез мотивацията,
служителите трябва да придобият социални умения, да повишат своята самооценка,
както и да успеят да преодолеят трудностите, свързани с професионалната им
реализация. Най –добрите лектори, които могат да проведат такъв вид обучение са
психолози. Хората ще бъдат научени какви са аспектите на поведение, култура,
които има връзка с ангажираността към работата. Какви професионални знания и
умения могат да придобият, както и да бъдат организирани, аналитични и да
работят в екип. Ще научат какви са техниките за професионална реализация, като
подготовка за кандидатстване, как да направят перфектна автобиография, как да
се държат на интервю и т.н. Много подходящи са програмите на Агенцията по
заетостта във връзка с управление на човешки ресурси, като „Аз мога повече”.
Тази програма може да се прилага за различни ключови компетентности, като
езикови курсове, мениджмънт, счетоводство и др.
Обучения за
изграждане на екип
За да имате уникален
екип, който спомага за успешната
реализация на компанията, трябва да уверите хората, че компанията е поела в
правилната посока, както и да стимулирате вашите работници да вървят заедно с
нея. Ако хората не са съгласни с дадена идея, не очаквайте чудеса за бъдещото
си развитие. Нека те са наясно с бъдещето и да могат да участват в неговото
формиране. Всеки служител трябва да привлечен към даден екип, както и всяка
група трябва да има ръководител, който да направлява и мотивира другите.
Групите трябва да са малки, между 3 и 8 човека. Ръководителят трябва да следи
за това, всеки от членовете да може да допринесе за успеха, както и за
междуличностните отношения.
Точно за тези
служители, които трябва да оглавяват екипа, се провежда обучението за
изграждане на екип. С помощта на подобни курсове, служителите ще придобият
ценни знания за това, как се изгражда екип от професионалисти, какви са
различните методи за мотивация на членовете на групата, как да избягват
конфликти и да комуникират ефективно с останалите от екипа.
В най – общи линии
в процеса на това обучение може да се наблегне на следните етапи:
1. Какво е екип?
2. Етапите в развитието на групата
3. Лидер на екипа
4. Как влияят индивидуалните качества на членовете
върху общата екипна работа?